Wednesday, June 30, 2010

Saya Comot ke?

Kawan-kawan selalu cakap aku comot. Bukan, bukan berpakaian comot atau berbaju compang-camping comot macam tu. Tapi berperangai comot. Aku rasa macam eiiii! Apasal pulak? Jadi bila aku pikir balik tentang perangai-perangai ku. Mungkin la, aku seorang yang comot. Ni lah dia antara perangaiku yang comot :

1. Bila cuci muka sebelum tidur, mesti kena tukar baju dulu. Sebab habis basah baju. Bilas muka ganas sangat macam nak siram pokok aje.Kalau kawan ada kat sinki sebelah nanti dia elak-elak juga takut terkena air. Kalau cuci muka kat dapur pulak mama mesti marah. Sebab habis basah lantai dapur. So sekarang taknak cuci muka kat dapur dah. Sebab nanti tak pasal-pasal kena mop lantai terus. Ish ! ish!

2. Kalau gosok gigi pun lebih kurang la. Buih-buih colgate tu mesti nak jatuh-jatuh dengan rakus kadang-kadang sampai kena baju. Kadang-kadang adik aku selalu sekodeng aku bila gosok gigi lepas tu dia gelak-gelakkan aku. Hampeh! Wonder kenapa dalam tv orang selalu gosok gigi macam takde buih. Musykilnyaaa..

3. Haritu handle pintu kereta ayah aku tercabut sebab aku terbuat. Terganas sedikit.huhu.terganas banyak la sebenarnya.Jadi kalau nak masuk kena pakai pintu sebelah sit driver la. Aku nak ke kedai. Aku parking depan kedai makan. Memang ramaila orang. Ada mamat-mamat tengah usha-usha (malu I kononnya..) Sekali masa nak masuk balik.. Shitteh, lupa pulak pintu tak boleh bukak. Aku dengan “bijaknya” berserta barang2 yang banyak pergi bukak pintu sebelah & mengengsot kat tempat driver. Dahla tengah ramai-ramai kat restoran tu dengan mamat-mamat yang usha-usha tu. Padahal sebenarnya aku boleh aje bukak pintu sebelah driver then bukak dari dalam pintu sebelahnya. Perlu ke aku mengengsot depan mamat-mamat yang usha-usha ituh??? MEMALUKAN LAGI JATUH SAHAM AKU.. T_T aku tak tahu nak sorok muka macam mana. Rasa macam nak sorok bawah stereng aje. Aku terus pecut meninggalkan tempat kejadian tanpa toleh-toleh lagi.


4. Aku ni tak la tua sangat tapi asyik lupa. Kalau aku nak keluar rumah, tak payah la babai-babai kat aku eh. Sebab mesti aku akan datang balik sebab ada je barang yang tertinggal. Paling aku suka tertinggal handphone. Lagi satu cerita yang agak memalukan aku tentang lupa : satu hari aku ke Watson dengan adik aku. Aku bayar kat kaunter. Dan aku berlalu pergi.. Abang kaunter panggil-panggil aku dan buat bunyi tikus tuh tapi aku tak pandang. Kononnya jual mahal la orang nak ngorat. Perghhh! Perasan bukan main! Bila adik aku masuk kereta dia bagi beg plastic barang yang aku beli sambil cakap “kak, abang tu panggil sebab akak tak ambil barang yang akak beli tadi. Boleh tahan la kau ni kak abang tu panggil kau buat bodoh aje..” Uhuks! Uhuks! Lagi sekali aku pecut meninggalkan tempat kejadian tanpa toleh-toleh belakang lagi.

5. Yang ni memang definisi comot yang tepat.Bila makan selalu ada sisa makanan kat bibir. Adehhh.. lebih-lebih lagi kalau makan eskrem. Mulut duk pot pet pot pet nak bercakap. Sambil tu orang gelakkan aje sebab mulut comot. Ada kawan yang baik dia tegur. Ada gak yang dah tak larat nak tegur dia biar je sambil sengih-sengih.uhuk..uhuk.. sekarang aku makan pakai tisu. Sambil makan tu sambil lap takut comot. Suka jatuhkan saham sendiri.

*ni dah melampau..aku takdelah makan asikrim sampai kena hidung..*


6. Entah kenapa kalau depan lelaki suka buat benda yang memalukan. Haritu kat faculty aku terselisih dengan dua student lelaki. Masa tu banyak betul barang aku bawak. Antaranya ialah pencil colour. Mamat tu pandang aku. Nak kata gemuruh tak pun.. aku pandang jela balik. Sekali time tu jugak lah pencil colour aku yang berpuluh-puluh batang tu nak jatuh...Aduiiii.. malu giler aku. Aku terdengar kawan budak tu tanya dia “ kau buat apa kat dia?” Ish3... malu giler la sebenarnyeeee... =(


7. Bila dalam studio selalu pakai headset sebab nak dengar lagu. Lepas tu tak perasan dah follow nyanyi lagu tu sama-sama. Maybe makin lama makin kuat. Sebab tak lama lepas tu kena sound. “weyh, kau boleh senyap tak?” uhuks..uhuks.. T_T dah ganggu orang nak dapat idea design..kalau suara sedap takpe gak kan..


8. Kalau orang buat lawak lepas tu gelak-gelak aku pun nak gelak. Pastu terdiam then cakap “weh, aku tak paham la sebenarnya” Lepas tu kena Boo~

9. Ada satu hari ni aku tak cukup tidur. Aku tidur dalam 2 jam sahaja malam tu. Lepas tu nak mandi. Mata separa buka.Masa gosok gigi aku letak ubat gigi kat berus. Sekali rasa macam tak sedap je ubat gigi ni. Aku cek balik, rupanya aku picit pencuci muka letak atas berus tu. Hurmm..tergelak aku sorang-sorang. Nasib baik tak pakai ubat gigi cuci muka pulak.hehehe..

Banyak lagi la perkara comot yang pastinya memalukan yang aku dah buat. Kawan-kawan aku lagi tahu. Yang ni seciput aje.huhu.. takkan nak jatuhkan saham banyak sangat kan..KUANG..KUANG..KUANG..

*tak kenal maka tak tahu*

*sekali nampak orang takkan ingat comot kan?*


Till then, syhhhh...

2 comments:

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...