Monday, August 2, 2010

Penat.Sakit.Tapi tak Ingin Lepaskan.


Penat.
Bukan bosan, kerana  aku masih mencintai.
Tiada niat ingin lepaskan pergi.
Lelah. Namun aku masih disini.
Tak mungkin lepaskan pergi, bila aku sudah  berdiri disini,
dan bila kau aku sematkan dihati.
Sakit. 
Memang aku kau sakiti.hingga kebas sudah rasa ini.
Jauh. 
Masih jauh kau,semakin  ingin  ku dekati.
Sebelah kaki, separuh nyawa aku korbankan hingga kini.
Penat. Masih penat. Sampai bila-bila akan kurasa kepenatan  ini.

Kerana kau.
Aku sekuat ini. Tiada apa bisa menembusi.
Air mata? Kering .Tak ingin berganti.

Oh kerana kau.
Kerana kau architecture.
Di saat ini aku sudah  boleh lena tidur walau beralas tikar getah di lantai konkrit,
walau di atas meja berbantalkan lengan ketika duduk.
Lena dibuai mimpi  seolah-olah sedang tidur di katil yang empuk. Sungguh aku hairan ibarat tilam itu tidak wujud.

Hari ini crit session. Aku sedar,mungkinkah aku semakin hilang minat? Aku rasa kerana aku semakin penat. Sem terakhir pula tu. Bukannya makin senang. Aku perlu lebih gigih, kerana benda kecil macam basic drafting pun aku boleh salah? Damn. Penat bila kau tak cukup tidur, berjaga berhari-hari untuk berfikir, perah otak untuk sediakan concept dan planning yang akan dibentangkan hanya 15 minit .Dan hasil dan respon dari pensyarah adalah tidak memuaskan atau menyedihkan.. Nak nangis? Tiada perasaan. Penat melebihi segalanya. Akhirnya aku tertidur di meja berbantalkan lengan sambil duduk. Lena. 3 jam aku tidur dengan posisi begitu di cubicle aku.

Nota kecil hari ini :

Walaupun aku penat tapi aku berbesar hati. Hari ini ramai memuji aku comel sebab berbaju kebaya biru. Padahal aku sudah tiada baju untuk dipakai. Aku hantar dobi. hihihi.. Kalau tak memang susah sangat nak tengok aku berbaju kurung mahupun kebaya.

Walaubgaimanapun, aku selalu terjebak dalam situasi yang memalukan. Memandangkan aku berbaju kebaya,aku pakai lah wedges yang maha tinggi. Tapi nak naik tangga dari Blok D (hanya pelajar FSPU yang akan paham kesengsaraan ini). Aku spare seliper jepun leper.Alaaaa, yang beli kat Tesco RM2.90 tu.Yang ala-ala menggerutu permukaan dia tu untuk tujuan refleksologi. Amek kau! Baju dah macam nak pergi kenduri. Pandang bawah, hancusss.. seliper warna hijau striking pulak tu.yang warna hijau epal terang tuh.Macam mak minah mana aje. Lantaklah, aku pakai aje seliper jepun sampai ke studio. Dah sampai baru pakai wedges tu.Sepanjang perjalanan orang yang selisih dengan aku akan pandang aku dua kali.Tapi pandang kat seliper lah.

No comments:

Post a Comment

P/S: Nak tanya pasal senibina/architecture? Sila baca SEMUA entri saya pasal 'Study & Architecture Guide' di column belah kanan blog, baca semua komen orang dan apa yang saya reply berserta Q&A di ask.fm saya. Soalan yang dah ada jawapan tidak akan dilayan. Terima kasih.

Terima kasih pada yang ringan tangan komen entri yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...